Railion, hoofdsponsor van dit project. Stichting Museum Materieel Railion Railion, hoofdsponsor van dit project.
 

Welkom op de website van de
Stichting Museum Materieel Railion

Revisieverslagen van de 2225 in 2007

Tilburg - Januari / februari 2007

In januari 2007 worden werkzaamheden in de cabine van de 2225 wel voortgezet, maar door omstandigheden helaas niet fotografisch vastgelegd. Begin februari krijgen we te horen dat NedTrain de sporen van de poligonale loods nodig heeft voor werkzaamheden. Zoals afgesproken dient de 2225 daarom plaats te maken. Op zich zou dit geen enkel probleem zijn, ware het niet dat de 2225 niet voorzien is van deuren en ramen. Tegen de vochtige buitenwereld is zij derhalve niet opgewassen.

Teneinde de 2225 wind en waterdicht te krijgen, zullen nu in zeer korte tijd de deuren en ramen gemonteerd moeten worden. Op de foto rechts worden de cabinedeuren voorzien van nieuwe rubbers. Later op de dag zou Olaf de eerste deur afhangen...

Deze gereviseerde ATB-asgever lag al te wachten op de montage. Zo zijn er in de loop van de afgelopen maanden wel meer onderdelen verzameld...

Het ontruimen van de loods in Tilburg maakt echter dat veel onderdelen, die niet onmiddelijk voor de restauratie nodig zijn, voorlopig naar Beverwijk moeten verhuizen. Overigens bleef de fiets gewoon in Tilburg...

Halverwege de dag leiden enige gevechten met ramen en raamrubbers tot tastbaar resultaat. Met de ramen op de juiste plek begint het er weer op te lijken. Wanneer ook de frontseinruiten en de ontbrekende inspectieluiken zijn teruggezet, zal de loc eventuele neerslag voldoende kunnen weren. Op de foto rechts nog een plaatje van de gereviseerde brandstof-niveaumeter. De in de tank teruggepompte dieselolie is nu tenminste weer goed afleesbaar...

De voor de hoekseinen gefabriceerde (nieuwe) ringen worden 'en passant' nog even snel in de grondverf gezet en op creatieve wijze te drogen gehangen...

Na een laatste controle volgt uiteindelijk goedkeuring!

(Foto's O. Ronteltap / F.A. Boers)

Tilburg - Maart 2007

Terug naar de inhoudsopgave